LID WORDEN?

Constructie en bouwtechniek onder één dak. 3BM gelooft in begeleiding van het volledige traject. We denken graag op alle fronten mee, van start tot realisatie. Bovendien garanderen we op ieder aspect een hoogwaardige kwaliteit. Van schets tot uitvoering. Hieronder een aantal antwoorden op uw mogelijke vragen.

Constructie en bouwtechniek onder één dak. 3BM gelooft in begeleiding van het volledige traject. We denken graag op alle fronten mee, van start tot realisatie. Bovendien garanderen we op ieder aspect een hoogwaardige kwaliteit. Van schets tot uitvoering. Hieronder een aantal antwoorden op uw mogelijke vragen.

De coöperatie is een rechtsvorm: 3BM Coöperatie U.A. Er is een bestuur(Maarten en Piet) en er zijn leden. Het is mogelijk dat leden wel of geen personeel hebben.

Optie 1 : Als jij een opdracht aanneemt voor bijvoorbeeld het bouwkundig uitwerken van een woonhuis kun je dit via je eigen eenmanszaak laten lopen. In dat geval stuur je als eenmanszaak direct een factuur aan de opdrachtgever.

Optie 2: Stel een ander coöperatielid heeft een project wat hij niet alleen uit kan voeren. In dat geval maak je van te voren een afspraak hoe je dit gaat doen.

21% voor Maarten voor het constructieadvies. 79% voor Piet voor het bouwkundig tekenwerk. De coöperatie stuurt een factuur naar de opdrachtgever. De leden sturen een factuur naar de coöperatie.

Optie 3: Urenbasis. Op basis van de gemaakte uren voor een project sturen de leden een factuur naar de coöperatie. En de coöperatie factureerd aan de opdrachtgever.

De coöperatie werkt op basis van meerderheid van stemmen. De meerderheid van de leden beslist. Het bestuur is de vertegenwoordiging van de leden en wordt gekozen. Zier een link met de statuten.

1. Ondernemerservaring is niet vereist.
2. Tenminste 5 jaar werkervaring.
3. Zelfstandig kunnen waarborgen van de kwaliteit van je eigen werk.
4. Discipline in de bouwsector(bouwkundig, installatie, constructeur, bouwmanager etc.).
5. Minimaal HBO werk en denkniveau.

1. Ecosysteem van knowhow kennis en innovatie.
2. Sparringpartners: inhoudelijk sparren met andere ingenieurs
3. Vrijheid: Je bent vrij! Je werkt wanneer je wilt!
4. 3BM Revit bibliotheek, template & Dynamo routines.
5. Leuke collegaleden van de coöperatie.
6. Luxe pand met kantoor- en vergaderruimte.
7. Een opstap naar het ondernemerschap! Je hebt er al vaak over gedacht. Maar nu kan het ook echt.
8. Acquisitie. We helpen je door de eerste 3 maanden van je onderneming heen! Door het collectief haal je eerder werk heen.

1. Praktijk: Minimaal 10 bakstenen gemetseld hebben in je leven: Wij geloven in ingenieurs die snappen hoe je kunt bouwen. Bij voorkeur heb je je eigen huis gebouwd of verbouwd. Hierdoor kunnen we onze opdrachtgevers voorzien van praktisch advies.
2. 20-80 : 20% van je tijd besteed je aan innovatie zoals: automatiseren van taken, vergrootten van kennis,
3. BIM: We werken alleen met 3D BIM sinds 2009. AutoCAD en 2D is te 2010.
4. ICT: We werken via het efficiënte maatwerk ICT-ecosysteem: 3BM ERP in combinatie met MS Teams en Office 365.
5. Sociale frequentie: We zitten op de volgende frequentie:
a. Problemen oplossen met een glimlach zonder te verzanden in klaagzangen.
b. Sociale omgang met elkaar.
c. Positieve insteek.
d. Realisme zonder pessimisme.
e. Respect voor elkaars mening.
6. Nieuwsgierig: Willen weten hoe alle dingen in de techniek en de bouw werken. Altijd blijven leren, altijd vragen stellen aan iedereen. Kennis vergaren en delen.
7. Open Source: Delen is vermenigvuldigen. Templates, codes tips&trics worden gedeeld via Github, Blogger.
8. Complementair: We vullen elkaar aan. Iedereen heeft zijn eigen specialisme. Restauratie(Samim), BIM(Piet), Constructies, Programmeren(Maarten).
9. Contact: Doordat we 3 dagen per week aanwezig zijn in onze uitvalsbasis in Zwijndrecht(centraal gelegen) kennen we elkaar goed en werkt de samenwerking prettig.
10. BILT: Elk jaar met hele team naar de BILT Europe of vergelijkbaar kennisevent. We zijn bezig met persoonlijke ontwikkeling, kennis en vaardigheid vergroten.

3BM Coöperatie heeft een degelijke verzekering op aansprakelijkheid. Onder de DNR 2011 en ook tot 2 miljoen projectomzet.

• Kantoorhuur met eigen werkplek voor 2 personen.
• Vergaderruimte.
• A3 printer.
• Koffie e.d.
• PR(website, linkedin, visitekaartjes, banners enz.)
• Revit template, bibliotheken.
• Normen(Eurocode, NEN 2580 enz.)
• s’Middags zelf vers gebakken brood met alle soorten beleg.
• Alle overige kantoorkosten.(internet, telefoon).
• ERP-systeem.
• Software: gebruik kunnen maken van Lumion, Enscape, Oculus Rift(VR).

De kosten voor de coöperatie bedragen 600 euro excl. BTW per maand.

Het idee is dat we eerst een tijdje gaan samenwerken. We leren elkaar kennen en krijgen een indruk van elkaar om te bezien of we als coöperatie en kandidaatlid verder willen.
Daarna start je als coöperatielid!

Het lidmaatschap is wederzijds binnen 90 dagen opzegbaar.

Interesse? Kom een keer langs op vrijdagmiddag om te kennis te maken met Maarten en Piet.